Embalatge i comunicació: com l’embalatge reflecteix la imatge de la seua empresa

Embalatge i comunicació: com l’embalatge reflecteix la imatge de la seua empresa

Avui en dia, els intercanvis comercials i el consum de bens i serveis són al centre de les qüestions socials, per aquesta raó, l’embalatge és cada vegada més important per a les empreses de tots els sectors.

Amb el comerç electrònic en ple apogeu, els envasos s’han convertit en una font de comunicació entre empreses i consumidors.

L’embalatge no només ha de servir per a protegir els productes durant la cadena de subministrament, des del moment en què surten del magatzem fins al destí final, sinó que també cal que reflecteixin els valors i la imatge de marca de l’empresa. La qualitat protectora de l’embalatge s’ha convertit en una cosa tan important com la seua capacitat de comunicació.

Per què és bo personalitzar els seus embalatges?

Com a eina de màrqueting

La personalització de l’embalatge és una excel·lent forma per a publicitar la seua marca.Si decideix posar el seu logotip a les seues capses de cartó, enganxines o al film estiralbe (en cas de paletització), guanyarà visibilitat durant el transport, l’emmagatzematge i permetrà que el client final s’apropiï de la marca.

És una forma de publicitar la seua empresa i guanyar notorietat sense haver d’invertir grans pressupostos en costoses campanyes de màrqueting.

Fidelitzar els clients

Un embalatge personalitzat és més fàcil de reconèixer per als consumidors. Cosa que pot crear un sentiment de pertinença als clients. Aquest aspecte emocional pot impulsar el boca a boca dels teus productes i, així, augmentar les ventes.

Quins tipus d’envasos es poden personalitzar?

A Controlpack tenim diferents productes que es poden personalitzar.

 

 Fleixos

fleix en blanc i negre

Es pot personalitzar el fleix amb el logotip i el nom de la seua empresa. En funció dels colors del logotip, s’haurà d’escollir un fleix de color clar o fosc. La personalització del fleix permetrà mantenir la marca de la seua empresa i donar-li més visibilitat.

 Film estirable

film biodegradable imprès

Els films estirables per a paletitzar també es poden personalitzar, en la seua versió manual o en l’automàtica. Tenim en compte el pre estirament deitjat per a evitar deformacions del seu logotip durant el procés d’embalatge. La personalització també és possible amb el nostre film biodegradable

 Capses de cartó

capses de cartó blanques personalitzables

Les capses impreses són ideals per a promocionar la seua marca durant l’enviament. El seu logotip i el nom de la seua empresa es poden imprimir en capses de cartó blanques o marrons, d’un o dos canals o automontables.

 Cintes personalitzables

Cintes adhesives personalitzables

Pot imprimir el seu logotip a les nostres cintes adhesives hot melt, pp, pvc, acríliques i de paper kraft. La personalització de les cintes donarà més visibilitat a la seua empresa durant el transport i la farà més reconeixible per al client final. Cal escollir un color de cinta tenint en compte els tints que es desitgin.

Els 7 elements que les empreses cal que tinguin en consideració a l’embolcallar els seus productes

  1. L’envàs ha de ser sòlid.
  2. Cal complir les normes de protecció per al transport. Aquestes normes s’utilitzen per a provar els embalatges quant a la resistència als cops, el comportament enfront les caigudes, la capacitat d’apilament i la protecció dels articles que es troben al seu interior (UNE EN 22248, UNE EN ISO 2234, UNE EN ISO 2233)
  3. Cal adaptar-se al producte que s’envasa (temps d’envasat, temps de viatge, emmagatzematge i conservació). Els embalatges utilitzats per a l’enviament de fruites i verdues (per exemple el film macroperforat) seran necessàriament diferents dels embalatges per a productes metàl·lics (VCI). Els embalatges adequats permetran estalviar despeses en les matèries primeres i al transport.
  4. Estètica i disseny.
  5. Els embalatges cal que siguin coherents amb el compromís amb el medi ambient. Els clients esperen que les marques que consumeixen estiguin en consonància amb els seus valors. Per exemple, a Controlpack, ajudem als nostres clients a reduir el consum de plàstic i els oferim productes més sostenibles (farciment de paper, adhesiu de paper kraft, film estirable biodegradable, etc.). D’aquesta forma, els ajudem a aplicar mesures de protecció del medi ambient i a reduir les despeses de les matèries primeres.
  6. Estudiar la possibilitat d’adquirir una màquina: embolicadores, fleixadores, precintadores, retractiladores, etc. Una màquina que s’adapti a les seues necessitats li permet guanyar en productivitat i estalviar el cost dels materials (més eco-responsable) i a obtenir acabats de major qualitat (millor imatge per al client).
  7. Pensar en la personalització per a atraure el consumidor i donar més visibilitat a la seua marca.

Ecoresponsabilitat

Com s’ha mencionat anteriorment, els embalatges que escullin permeten mostrar als seus clients el seu compromís amb el medi ambient. Els consumidors i les empreses estan cada vegada més preocupats per les problemàtiques mediambientals i presten més atenció a l’elecció de les matèries primes, el reciclatge i la seua petjada de carboni.

Poden escollir materials reciclats i reciclables per què el seu procés d’embalatge sigui més ecològic i, així, satisfer les necessitats dels consumidors que s’identificaran amb els valors de la seua marca.

Això millorarà la imatge de la seua marca i podrà convertir-se en un augment de ventes.

Quins productes escollir?

Si el seu objectiu és transmetre valors responsables amb el medi ambient, és important escollir envasos que siguin segurs per a les persones, la flora i la fauna.

Les empreses que produeixen i distribueixen materials d’embalatge, com Controlpack, també tenen un paper important en la protecció del medi ambient. Per això oferim productes més sostenibles perquè puguin satisfer tan bé com sigui possibles les necessitats dels seus clients, mantenint la seua imatge de marca.

 

 Farciment i protecció

capsa de cartó amb material de farcir

Farciment d’aire, de paper i de plàstic biodegradable, farciment de paper kraft, reutilització de cartó usat per al farciment amb les perforadores.

Film estirable biodegradable

Film estirable biodegradable

Film biodegradable en 3 a 5 anys. Disponible per a l’aplicació manual i automàtica.

 Sobres de niu d’abella

Sobres niu d'abella

Sobres encoixinats de niu d’abella per a substituir el plàstic de bombolles.

 Cintas adhesivas

Cintes adhesives de paper kraft

Pot imprimir-hi el seu logotip a les nostres cintes adhesives hot melt, pp, pvc, acríliques i de paper kraft.

Experiència del client i unboxing

L’unboxing és una tendència de les xarxes socials que consisteix d’enregistrar el procés de desembalatge dels paquets per a mostrar-ne el seu contingut. A més de ser entretingut, pot ser molt útil per a augmentar les seues ventes.

Si l’experiència del consumidor és positiva, tornarà a comprar i recomanarà a la seua audiència que confiï amb la seua marca.

Contràriament, rebre un embalatge en mal estat pot danyar la seua imatge de marca.

En resum, la forma d’embolcallar els seus productes és una veritable meta per a millorar la seua imatge de marca i per a augmentar les seues ventes. L’embalatge ja no es limita a protegir els productes que s’envien, sinó que ara és una poderosa eina de màrqueting i comunicació. Reflecteix la qualitat de la seua marca, per tant és important escollir-lo amb cura.

 
Top